Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Sunday, July 17, 2011

Adakah ini antara keputusan terbaik yang pernah aku buat dalam hidup?

Soalan yang besar berlegar-legar dalam kepala aku.
ADAKAH INI ANTARA KEPUTUSAN TERBAIK YANG PERNAH AKU BUAT DALAM HIDUP?

3 tahun aku ambil masa sebelum betul-betul aku buat keputusan untuk hantar surat resign pada 26 Jun 2011 yang lalu. Bukan senang aku nak ambil keputusan ni. Aku sayang kerja aku, sayang kawan-kawan sekerja, sayang dengan peluang yang ada, sayang dengan pengalaman yang aku lalui, dan sayang dengan segalanya yang aku ada disini.

Tapi, setiap hari, bila aku pandang anak-anak....mereka semakin membesar. Anak-anak jadi terbiasa dengan ketiadaan abah mereka disisi. Bila abah balik mereka suka...tapi bila abah pergi, macam tak kisah pun. Segalanya mama dalam hidup mereka. Kadang aku kagum dengan ketabahan suami yang sanggup sabar dengan keputusan aku yang masih berkeras nak kerja dan berjauhan dengan dia. Walaupun dia semakin jauh hati dengan sikap anak-anak pada dia. Mana taknya, anak-anak lagi senang ikut pengasuh daripada ikut abahnya sendiri...sedih bila tengok situasi tu.

Aku? kenapa aku boleh jadi setabah ini? Aku pun tak tahu dari mana aku dapat kekuatan ni. Mungkin sebab anak-anak ada bersama aku. Jadi, anak-anaklah kekuatan aku. Kadang aku sedih, tension, penat...anak-anaklah yang menceriakan aku. Tapi persoalannya sampai bila? Aku selalu fikir, kalau aku rasa susah, ada lagi orang yang lebih susah dari aku. Kalau aku tak kuat, aku tak akan dapat dugaan ni.

Alhamdulillah...berkat kesabaran dan doa suami, aku berjaya juga buat keputusan ni. Ada orang mencemuh aku, tak setuju dengan keputusan aku, ada yang kata keputusan aku yang paling salah. Tapi, hati kecil aku kata 'pedulikan mereka. mereka tahu ke apa yang aku lalui?'
Tapi dalam pada tu, ramai kawan-kawan yang sokong 100% aku ambil keputusan ni. Yelah, memang sedih bila dh tak dapat jumpa macam dulu. Tapi, sebetulnya keluarga adalah keutamaan selepas hidup berumah tangga. Rezeki insyaAllah ada. niat yang betul insyaAllah dipermudahkan...-amin-

Lama tak berBlog

Wah.........
lamanya tak update blog!
Terlalu sibuk dengan kerja seharian sampai tak sempat nak capai bahagian ni. hehehe...
So, kat sini nak update apa yg aku dh buat sepanjang tak berBlog ni!

Bulan Mei, bawak kakak & adik jalan-jalan kat Berjaya Times Square. Ingat nak pergi Aquaria, aku pulak takut ular. Nak pergi Sunway Lagoon, adik pulak kecik lagi. At last kat situlah tempat paling sesuai boleh pergi....



Adik tidur....cian adik....
kakak wif mama
kakak dah pandai posing
kakak dh penat!





Balik Jumpa Nyang Ki

Suka betul nyang ki kalau dapat jumpa dua orang cicit dia ni....senyum melebar


Kakak dapat hadiah dari Cik Su


Cik Su kata, nanti kalau mama dh nak 'resign', dh susah nak jumpa kakak...sedihnya statement tu...huhu




Birthday Acu & Pak Ucu

Pak Ucu, Kakak & Acu. Seperti Upin, Mei Mei & Ipin....