Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday, January 9, 2010

Tonsil

Pada mulanya Isha demam..So, aku just bagi ubat demam cam biasa coz ingat dia cuma demam biasa je. Pastu besoknya demam dia tk kebah jugak. Badan dia makin panas, aku dah mula rasa risau. Tambahan lagi, Isha dah kurang minum susu, selera makan kurang, banyak diam dan merengek. Malamnya aku decide bawak dia pergi klinik. Sampai kat klinik, aku ceritalah kat doc yang Isha ni demam may be sebab nak tumbuh gigi. Then, lepas doc check, rupanya Isha ada Tonsil..dah bengkak kat tekak dia. Doc check suhu demam isha dah 38.5 C. terus doc masuk ubat ikut bawah. Kesian sangat tengok isha. merah muka dia sebab demam tinggi sangat. Ni first time aku tengok isha nangis kuat sebab sakit. Sampaikan aku terpijak air kat lantai, ingatkan apa, rupanya air mata dia sebab kuat sangat nangis. Doc pn nampak risau jugak. Dia suruh aku mandikan isha sama ada dengan air bunga raya / air asam jawa balik dari klinik ni. So, balik tu, aku terus siapkan air asam jawa utk mandi dia. Nak cari bunga raya tak nampak plak malam2 ni. Aku pegi keje pn tak tenang ingatkan dia. Lama jugak isha nak sembuh balik. Hari ke-5 baru nampak dia ok. Tapi tu pun still tk macam biasalah kalu nak dibandingkan dengan sebelum ni. Apa perkara baru yang aku belajar ialah, budak kalu kena tonsil ni kita bagi dia makan ais krim. Cepat baik... kalu ceritakan kat orang tua, memanglah diaorang marah..cakap lambat tumbuh gigilah, tak elok.. biasalah tu. Tapi Alhamdulillah memang betul apa yang doktor nasihatkan. Dan itu je yang nampak cam Isha boleh makan. Yang lain semua dia tolak. May be sebab aiskrim tu kan cair senang nak telan dan kebas bila masuk ke tekak...jadi automatik tonsil tu tak rasa...

No comments:

Post a Comment