Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Monday, March 14, 2011

Alisha dah berhenti minum susu...

Alhamdulillah...
Genap 2 tahun 3 bulan umur Alisha, dia dah stop minum susu botol. Syukur sangat sebab mudah yang teramat dia nak stop. Aku memang plan nak stop bagi dia minum susu botol, tapi ramai kawan-kawan cakap tak payah dulu sebab kesian dia kecik lagi. So, aku pun tak fikir sangatlah. Tapi aku mula perasan Isha dah start kurang minum susu sejak aku balik Kemaman after habis pantang kat JB. Mula-mula tu dia mintak time siang sekali je....then time nak tidur dia akan mintak lagi sekali. Selang beberapa hari...dia mintak time nak tidur je. Pastu selang beberapa hari lagi, terus dia tak mintak dah. Tapi aku ada beli air chrysanthemum, air soya, air milo, ducth lady kids... so, bila dia cakap nak susu aku akan kata susu dah habis, 'kakak minum air ni dulu, nanti mama keluar pegi beli susu ok'. Isha ni jenis tak banyak kerenah, dia cuma jawab 'em' dan minum je air yang aku bagi tu. Lama kelamaan dia jadi lupa dan sampailah sekarang dia terus dah takda mintak lagi.
Syukur sangat-sangat sebab aku berjaya buat isha stop susu tanpa perlu bersusah payah. Dulu aku selalu bayangkan terpaksa tukar puting botol ke, sapu apa-apa yang tak best kat puting ke untuk stopkan isha dari minum susu...risau jugak masa tu...tapi Alhamdulillah anak yang baik ni selalu buat hati mama terharu dengan sikap memahaminya....cayang kakak....

No comments:

Post a Comment